dinsdag 26 februari 2008

Opgroeien met dieren is leuk!


Ook ik (Leo) ben opgegroeid met dieren. Wij hadden thuis een boerderij met fruit en melkkoeien (ouderwets MRY-vee en Roodbonten). De boerderij was gevestigd aan de van Heemstraweg in Beuningen (eerst op nummer 43 en later op nummer 93). Het jongvee liep altijd in de uiterwaarden in Ewijk en Beuningen. Het leuke was altijd in het voorjaar met mijn vader mee daar naar toe. Het hoge water van die winter had de omheiningen vaak goed vernield. Terwijl mijn vader de omheiningen repareerde kon ik als kind hele dagen struinen langs het strand. In die tijd vond ik zelfs nog meerdere attributen uit de tweede wereld oorlog die waren aangespoeld (m.n. hulsen).

Op de foto is mijn zus en ik samen met mijn vader te zien op de 'nieuwe' boerderij.

Bata4en - Kliniek voor dieren

Geen opmerkingen: